Leírás
Ultegra R8100 – Hagyja hátra az időt
Az Ultegra R8100 sorozat fejlesztése során a Shimano holisztikus és 100%-ban teljesítményorientált megközelítést alkalmazott, mert a nagy sebesség nagy felelősséget jelent. A 12 sebességes közúti csoportok minden eddiginél gyorsabban teljesítenek páratlan irányíthatósággal és kényelemmel, bárhol és bármikor – akár egyéni versenyen, egyéni legjobb időre vadászva, akár társas utazáson.
A Dura Ace R9200-hoz hasonlóan nemcsak a Hyperglide+ jut be az Ultegra alkatrészei közé, hanem a Di2 részei is a vezeték nélküli technológiára támaszkodnak, hogy egyszerűsítsék a kezelést és biztosítsák a sima váltást.
Shimano Ultegra váltó/fékkészlet, amely a villámgyors váltást biztosító elektronikus ST-R8170 STI karból és a hidraulikus BR-R8170 tárcsaféknyeregből áll a kiválóan irányítható és csendes fékezés érdekében. A problémamentes karbantartást a bevált One Way Bleeding koncepció és az Easy Hose Joint System biztosítja, amely leegyszerűsíti a féktömlők cseréjét.
J-Kit (Easy Hose Joint System)
A J-Kit tömlőcsatlakozóval rendelkező fékrendszereknél a fékkar integrált olajbogyóval rendelkezik, ami megkönnyíti a féktömlő beszerelését és eltávolítását.
Shimano Ultegra Di2 ST-R8170 STI fék/váltó kar
Az ST-R8170 STI karokat nemcsak optimalizált ergonómiájuk és a hidraulikus tárcsafékek még precízebb adagolása jellemzi, hanem mindenekelőtt a villámgyors váltási folyamatokkal is lenyűgöznek, amelyek nem utolsósorban a vezeték nélküli funkció révén érhetők el.
A vezeték nélküli kapcsolat egy másik előnyt is kínál: elektromos kábelek nélkül a telepítés egyszerűbb, a pilótafülke pedig rendezettebbnek tűnik. Ennek ellenére a váltó-/fékkarok továbbra is biztosítanak kábelcsatlakozást (EW-SD300) további váltókarok használatához a kormány alsó részében vagy tetején. A számos testreszabási és konfigurációs lehetőséghez kompatibilitás a továbbfejlesztett E-Tube Project alkalmazással, amely a korábbi verziókhoz hasonlóan lehetővé teszi a váltási módok (szinkron/félszinkronváltás, többváltás), a váltási sebesség és a gombok hozzárendelésének beállítását. a légy.
Annak érdekében, hogy a fékteljesítmény semmiképpen ne legyen rosszabb, mint a váltási funkció, az Ultegra Dual Control karok Servowave technológiával rendelkeznek. A kibővített fékvezérlési tartomány segítségével ez kiváló adagolást biztosít, amely optimális kényelmet és irányítást biztosít még kihívásokkal teli körülmények között is. Természetesen az egyéni beállításhoz a karok elérési és szabad löketbeállítási lehetőséget kínálnak.
Shimano Ultegra BR-R8170 tárcsaféknyereg
A továbbfejlesztett Shimano Ultegra BR-R8170 féknyereg optimalizált adagolást, halkabb fékezési teljesítményt és rendkívül egyszerű karbantartást kínál.
Míg a gyorsabban tapadó kezdeti fékerő mindig a teljes irányítás érzetét kelti, a fékbetétek távolságának 10 %-os növekedése jelentős mértékű fékezés közbeni zajcsökkentést tesz lehetővé a laposabb szerkezet ellenére. Ezenkívül a (külön megvásárolható) RT-MT900 féktárcsa rotor használata esetén deformációálló kialakítása még növekvő hő hatására is rendkívül csendes és egyenletes fékrendszer kialakítását segíti elő.
A karbantartás leegyszerűsítése érdekében a hidraulikus 2 dugattyús féknyereg nemcsak a jól bevált One-Way-Bleeding rendszerrel rendelkezik, hanem a légtelenítő csonk és a nyitócsavar külön elrendezésével is. Ez egyrészt minimalizálja annak kockázatát, hogy a légtelenítő készlet tömlője lecsússzon a rendszer nyitásakor vagy zárásakor, másrészt szükségtelenné teszi a féknyereg leszerelését a keretről a légtelenítéshez.
Ha részletesebb információra van szüksége a csoportok egyes részeiről, nézze meg a hivatkozó kategóriákban található cikkeket.
Anyag:
STI ház: szénszál erősítésű polimer (CFRP, festett)
fékkar, féknyereg: alumínium (festett)
dugattyúk: gyanta
Súly (a gyártó adatai):
kb. 391 gramm (STI kar, pár)
kb. 146 gramm (első féknyereg)
kb. 136 gramm (hátsó féknyereg)
Szállítási terjedelem:
fék/váltó kar inkl. CR1632 akkumulátor (EW-SD300 Di2 kábel nélkül)
féknyereg (160 mm-es féktárcsákhoz) L03A Resin Ice-Tech fékbetétek (tárcsarotor nélkül)
SM-BH90 fékcső (1000 mm elöl / 1700 mm hátul)